Mijn ogen zijn op u 

 
 
Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en Ik houd zo veel van je dat Ik de mensheid geef in ruil voor jou.
Jesaja 43:4

E.
Want alzo lief had God jou, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gaf, opdat jij in Hem gelooft en eeuwig leven zou hebben. Hij stuurde zijn Zoon niet om jou te veroordelen, maar Hij kwam opdat jij met Hem zou leven tot in eeuwigheid ! Amen !
F.
Was mijn houvast in mijn tienerjaren. Heel persoonlijk aan vastgehouden, & gelijk had Hij. Nu lees ik de tekst meer als God die het aan zijn volk Israël schrijft en die diepe belofte aan zijn verbondsvolk maakt het voor mij nu nog mooier. Israël zal hersteld worden en voor eeuwig zullen ook wij bij de Heer zijn.
L.
Hij is er altijd ook in kleine dingen 
Zo stond ik in panne met mijne auto aan de zee met noahke erbij eerst de handleiding bekeken dan garage gebeld wisten het ook niet en daar zeiden ze bel de pechverhelping zo gezegd zo gedaan, noah had honger en w
as moe en ik bleef maar naar het wachtmuziekske luisteren tot ik zei " noah gaan we bidden tot God dat Gij ons helpt, ja zei noah en Hij begon met zij kinderlijke woordjes God om hulp te vragen en dan ik , ik steek dienen autosleutel terug in t contact en dienen auto start , ik vlug de telefoon afgelegd en ik en noah God gedankt en gezongen ,en noah zei , Moeke we moeten da àltijd aan God vragen zo mooi om dat met je klei zoon mee te maken e God die is er ALTIJD
S.
Laatst zaten mijn man en ik in de auto op de autostrade. Hij zat aan het stuur. We kwamen van Antwerpen en zaten op de ring. Het was redelijk druk en ik was moe. Toen ik bijna was ingedommeld, deed ik even mijn ogen terug open. Er was een vrachtwagen voor ons oo het rechterrijvak aan het rijden. We moesten de snelheid verminderen van 90 naar 70. Mijn man wilde de vrachtwagen inhalen. Maar die chauffeur besloot om op het laatste moment helemaal naar links af te slaan toen we naast hem reden. Hij zag ons niet en bleef maar rijden naar links. Toen gebeurde iets, mijn hand werd naar het stuur geleid. Heel vreemd gevoel maar daardoor werd ons een zwaar ongeluk bespaard. Ik was zo geschrokken maar ik weet dat dit door de kracht van God komt. Ik was zo ongelooflijk dankbaar. Mijn man had er zijn twijfels over maar ik niet! Ik vertelde dit aan mijn mama en zij beaamde het, dit was de kracht van onze Heer! 

I.
een paar jaar geleden was ik aan het rijden 90 km per uur waar ik mocht en ik was 2 vrachtwagens aan het oversteken, wat er toen gebeurde snap ik nog niet maar ik had een klapband gekregen tegen die snelheid en ik was ter hoogte van die 2 vrachtwagens, mijn stuur daverde ik kon het niet meer houden, en ik blijf geloven dat op dat moment God mijn stuur overnam want ik ben mooi tussen die 2 vrachtwagens gereden en zo op de pechstrook gestopt zonder mijn ogen open te doen, ik had zoveel schrik, en toen wist ik zeker ik zat niet aan dat stuur maar God heeft men stuur overgenomen. 💞